1 июн. 2012 г.

Konkurs z nagrodami! :)

Gdy prosiłem czytelników o zagłosowanie na ten blog, opracowałem coś w rodzaju programu wyborczego. Obietnicą nr 3 było napisanie ebooka, pomagającego w nauce języka rosyjskiego.

Żeby ebook naprawdę pomagał, muszę najpierw dowiedzieć się, jakie są z tym rosyjskim problemy.
W tym właśnie celu ogłaszam konkurs. Trzech zwycięzców dostanie nagrodę  jedną z dwóch do wyboru: darmowe zajęcia z rosyjskiego ze mną (Skype, 2 x 45 min) lub bardzo interesującą książkę w języku rosyjskim, która prawie na pewno zmieni wasze życie :)


Uwaga: deadline — 27 czerwca, 23:59 czasu warszawskiego (przedłużony ze względu na mój niespodziewany wyjazd do Turcji).


Warunki są jasne i proste, jak molibden. Wystarczy napisać w komentarzach do tego wpisu odpowiedzi na [wszystkie] następujące pytania:
  1. Z jakiej miejscowości jesteś? Czym się zajmujesz (np. w jakiej branży pracujesz, gdzie i co studiujesz)?
  2. Na jakim poziomie i skąd znasz rosyjski? Od kiedy uczysz się tego języka?
  3. Opisz dokładnie 3 najtrudniejsze problemy, jakie masz z nauką rosyjskiego. Proszę unikać banałów typu "nie wiem, gdzie jest akcent", czy "zapominam słówek". Doceniam szczegółowe opisy, z emocjami i przykładami, co dokładnie nie gra.
  4. Nie jesteśmy pesymistami: opisz 1 krok w nauce rosyjskiego, który naprawdę bardzo Ci pomógł. Wymagania takie same, jak w poprzednim punkcie :)
Czy to wszystko?

I tak, i nie. Odpowiedzi w komentarzach wystarczą, by brać udział w konkursie — wygrają najbardziej treściowe. Może się zdarzyć, że ukaże się kilka równie dobrych odpowiedzi. Żeby zdecydować, kto naprawdę jest zwyciężcą — a z zasady tutaj nie chcę nic losować — uwzględnię jeszcze dwa rodzaje działań:
  1. Promowanie tego konkursu w sieciach społecznościowych lub na Twoim blogu — wystarczy napisać, że bierzesz udział w konkursie bloga "Nie Tylko Rosyjski" i podać link na ten wpis. Linki na Twoje strony, gdzie zamieścisz tę informację, wyślij do mnie na mail: ros.native@gmail.com
  2. Szukanie błędów na moim blogu. Polskiego nauczyłem się względnie niedawno, a więc w tekstach mojego bloga można znaleźć trochę "byków". Znajdź co najmniej 3 i zgłoś do mnie na mail: ros.native@gmail.comBłędy, które już zdążę poprawić w momencie dostania Twojego maila, się nie liczą.
Uwaga: jeżeli piszesz tutaj pod pseudonimem, proszę podawać ten sam pseudonim w każdym Twoim mailu -- by nic się nie zgubiło :)

Jeszcze raz: deadline — 27 czerwca, 23:59 czasu warszawskiego.

Zachęcam do udziału i życzę powodzenia!

4 koment.:

svetophil комментирует...

Uwaga: brak komentarzy pod tym wpisem nie oznacza, że nikt nie bierze udziału :) Więcej o tym czytaj tu:

http://nietylkorosyjski.blogspot.com/2012/06/konkurs-przeduzenie-terminu-zgoszen.html

W każdym razie, zostawienie komentarza z odpowiedziami nadal jest NAJBARDZIEJ DOCENIANĄ FORMĄ UDZIAŁU W KONKURSIE :)

Barbara комментирует...

Odpowiedzi:

1. Świecie - studiuję Informację Naukową i Bibliotekoznawstwo, poza tym jestem wolontariuszką.
2. A2/B1 - rosyjskiego zaczęłam uczyć się na studiach (lingwistyka stosowana), ale miałam z nim ogromne problemy, więc zrezygnowałam. Teraz mam tylko lektoraty.
3.
- słownictwo podobne do języka polskiego - nie zliczę ile razy przekręciłam słowa, np. запомнить i zapomnieć.
- nieregularna odmiana czasowników - te wszystkie wyjątki od wyjątków są dla mnie niemożliwe do zrozumienia i zapamiętania.
- ortografia - choć uwielbiam polską, nie mogę zapamiętać rosyjskiej - mimo poznania zasad, na studiach miałam z nią największe problemy, zwłaszcza miękki znak "ь" dawał mi się we znaki.
4. Pierwszy krok - zrozumienie gramatyki. Wykładowczyni kazała nam odpowiadać "na wyczucie" (np. odmiany), dopiero jednak, gdy zrozumiałam zasady rządzące odmianami to wtedy je polubiłam i, co ważniejsze, zrozumiałam.

Pozdrawiam,
Barbara

P.s. Nie chcę wysyłać już oddzielnego maila, ale powinno być piszesz pod pseudonimem.

svetophil комментирует...

Dzięki, Barbaro, już poprawiłem.
Jesteś pierwszą osobą, która dobrze zrozumiała pomysł z komentarzem :)

StudyNotes4u комментирует...

Hi, Its Great! Keep Up
Free Study Notes are available on this studynotes4u website

Отправить комментарий

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Hosted Desktop